2019.10.28.

A 23 perc című produkció nyerte idén a Kultkikötő közönségdíját

Az Orlai Produkció 23 perc című monodrámája lett a Kultkikötő 2019-es, szám szerint 14. évadának közönségdíjas előadása. Külön érdekesség, hogy Dennis Kelly darabját, amelyet Keszég László rendezésében, Járó Zsuzsa főszereplésével állított színpadra az Orlai Produkció, először a Kultkikötőben mutatták be, így a darab rögtön az első előadással, még a budapesti bemutató előtt bezsebelt egy elismerést.

Idén nyáron is nagyon színes volt a repertoárunk, több nagyszínpadi produkció, köztük vígjátékok, könnyűzenei koncertek is helyet kaptak a programunkban. Amellett, hogy komoly kihívás megszervezni egy ennyire komplex, műfajilag is sokszínű, több helyszínen zajló programsorozatot, szívből örülünk annak, hogy az összes – szám szerint 160 – produkció közül éppen egy kamaradarabot, ráadásul az elsőként nálunk bemutatott, „23 perc” című monodrámát értékelte a legtöbbre a közönségünk.

Ez egy fontos visszacsatolás számunkra, hiszen a Kultkikötő indulása óta tartjuk magunkat ahhoz, hogy a közönségsikerek mellett a szabadtéri színpadokon is van helye a komolyabb hangvételű kamaradaraboknak, még azon az áron is, hogy ezek a produkciók nem mozgatnak meg akkora tömegeket” – mondta Nagy Viktor.

A Kultkikötő alapító igazgatója hozzátette: az, hogy az idei évben ennyire komplex, az adott darab nézőszámától függetlenül pontos képet kaptak arról, hogy mely darabokat értékeli leginkább a közönség, az már egy, az idei évben megkezdett, a közönség igényeire egyre határozottabban reflektáló stratégia hozadéka.

„Nem tagadjuk, hogy az új támogatói rendszerre való átállás komoly kihívások elé állított minket az évad elején – az, hogy a közönségünk ebből szinte semmit nem érzékelt, önmagában óriási siker a számunkra.” Nagy Viktor hozzáfűzte: a helytállás egyrészt a maréknyi stáb kitartó és heroikus munkájának, másrészt annak is köszönhető, hogy a megváltozott körülmények rászorították őket egy, a közönség igényeire még inkább fókuszáló gondolkodásra.

Egyrészt elkezdtünk az eddigieknél is jobban figyelni a közönség visszajelzéseire, ami komoly tanulságokkal szolgál az előttünk álló évad tervezésekor. Másrészt elindultak olyan, a piaci szereplőkkel, hirdetőkkel közös együttműködések, amelyek lehetővé teszik, hogy az eddigi színvonal és volumen megtartása mellett folytassuk a munkánkat. Ehhez az irányhoz a következő évadban is tartjuk magunkat” – fűzte hozzá Nagy Viktor.

Az alapító igazgató szerint az, hogy a Kultkikötő az elmúlt évadban is „megengedhette magának”, hogy kitartson az értékei – a minőség, a profizmus és a változatosság – mellett, a munkába bekapcsolódó hirdetők mellett leginkább a támogatóiknak, a mecénás programjukhoz első szóra csatlakozó közönségnek köszönhető.

A Kultkikötő 2019-es nyári évadában 8 hét alatt, 5 helyszínen, összesen 160 produkciót, köztük kamaradarabokat, nagyszínpadi előadásokat, könnyűzenei koncerteket tekinthetett meg a közönség. A színházi produkciókat idén először egy kifejezetten erre a célra, a Staffino, a független kommunikációs és ügyfélvélemény visszajelző rendszerben kialakított felületen, komplex – a színészi teljesítményt, a rendezői munkát, a díszletet, a dramaturgot és az összehatást egyaránt monitorozó – szempontrendszer alapján is értékelhette a közönség. A Staffino-val közös együttműködésben megvalósult és lebonyolított online szavazás eredményei alapján a Kultkikötő közönségdíját 2019-ben a 23 perc című produkció kapta.

Jegyvásárlás